PROSES PEMBUATAN TANGAN KHASIAT KAMI

DAPATKAN PENGETAHUAN PROSES KAMI

TANDA WAX TERLIBAT PENDANTANG EOWYN

Gambar depan dan belakang perisai Eowyn terukir dengan kata-kata Eowyn kepada Witch-King, Tidak ada lelaki yang hidup, saya memandang seorang wanita.

 

PROSES ENAMEL

Loket Red Rising Pink Society dan Gold Society semasa proses enamel di Badali Jewelry.
Loket Non-Compliant, NC, Bitch Planet oleh Kelly Sue Non-Compliant menjelang akhir proses enamel.

Loket LGBT Bitch Planet Tidak Patuh untuk pelanggan.

 

KAMI MENAWARKAN UNTUK MENYESUAIKAN PALING PERKATAAN KAMI

Loket Bitch tidak patuh LGBT Custom oleh loket Kelly Sue. Kami menerima permintaan khusus untuk sebahagian besar barang perhiasan kami.

 

PROSES KAMI - PEMBUATAN SATU RINGAN KUASA:

 

Paul Badali membuang perhiasan

 

 

Saya membaca "The Hobbit" untuk pertama kalinya pada tahun 1967 sebagai pelajar sekolah menengah pertama. Ia adalah buku pertama yang pernah saya baca secara keseluruhan. Saya seorang pembaca yang sangat miskin dan memerlukan banyak masa, usaha, dan komitmen saya untuk membaca keseluruhan buku. Gaya Tolkien dan kandungan The Hobbit menarik minat saya dan saya terpaksa bertahan. Saya sekarang membaca dengan baik dan dapat mengisi sebilangan besar dengan novel fiksyen ilmiah dan fantasi yang saya baca sejak itu. Pembacaan mengenai The Hobbit pertama kalinya adalah titik perubahan dalam hidup saya. Saya telah dibentuk dan dibentuk oleh pengalaman pertama dengan JRR Tolkien dengan cara yang sangat nyata.

Saya terus membaca The Lord of the Rings™ semasa menghadiri kuliah dari tahun 1969 - 1971. Kemudian saya membaca Silmarillion™. 40 tahun kemudian, di sini saya adalah tukang emas yang membuat cincin The Ruling Ring dan barang kemas berlesen rasmi lain dari novel fantasi. Semasa mencari nama untuk anak perempuan pertama kami pada tahun 1975, saya mencadangkan Lothlorian. Isteri saya menyukai suara dan idea, tetapi memendekkannya menjadi Loria (loth LORIA n). Begitu juga nama anak sulung saya yang diilhamkan oleh JRR Tolkien, dan memang bangga dengannya.

Membesar saya adalah seorang budak lelaki semula jadi. Pada tahun 1956, pada usia 5 tahun, saya menemui kristal pertama saya di tapak pelupusan sampah berhampiran rumah kami. Saya tidak pernah memegang kristal sebelum ini. Saya masih ingat kegembiraan memegangnya, keajaiban penemuan dan sensasi kepemilikan. Penemuan kristal pertama itu memberi saya cinta kristal dan mineral serta keseronokan mencari harta karun di bumi. Sejak itu saya menjadi peminat batu yang gemar. Saya tahu betul apa yang Bilbo rasakan ketika pertama kali mengambil Arkenstone. Saya suka mencari benda di bumi.

Pada tahun 1970, saya melihat seorang kenalan melakukan kerja Lapidary, memotong dan menggilap permata. Sejam kemudian saya baru sahaja selesai memotong dan menggilap batu permata pertama saya, tigereye. Pada tahun 1974, saya belajar menorehkan perak untuk membuat sendiri tetapan untuk batu yang saya potong. Saya meneruskan pengajian reka bentuk perhiasan dari tahun 1975 hingga 1977. Saya membuka kedai perhiasan pertama saya pada tahun 1975. Saya lulus pada tahun 1978 dengan gelar BS dalam Zoologi dan Botani dan mengajar sains biologi dan sekolah menengah rendah selama 7 tahun sebelum kembali ke perhiasan perniagaan.

Sebagai tukang emas, sangat dipengaruhi oleh tulisan JRR Tolkien, tidak dapat dielakkan bahawa saya akan membuat satu hari Kuasa Satu Kekuatan ™. Saya selalu mahukan replika cincin. Saya mungkin membuat percubaan awal saya pada tahun 1975 atau lebih; percubaan kasar untuk memastikan. Saya akan membuatnya dengan serius pada tahun 1997, dengan beberapa hasil yang tidak memuaskan. Saya akhirnya menghasilkan gaya rata yang saya anggap cukup baik pada tahun 1998. Pada tahun 1999, cincin itu diperhalusi lagi dengan gaya keselesaan bulat yang kami tawarkan sekarang. Saya menghubungi Tolkien Enterprises, sekarang Middle-Earth Enterprises, dan merundingkan hak pelesenan sehingga saya dapat membuat dan menjual The One Ring. Lesen itu membawa kepada lesen kami yang lain dengan pengarang fantasi selama ini.

Ada yang bertanya mengapa ada yang menginginkan benda jahat seperti Sauron's Ruling Ring; diciptakan untuk memperbudak seluruh Bumi Tengah di bawah pemerintahan zalimnya yang gelap. Walaupun itulah tujuan untuk menciptakan The Ruling Ring, yaitu tidak apa yang dihasilkan, bukan satu-satunya perkara yang ditunjukkan oleh Satu Cincin. Saya merasakan cincin itu adalah simbol salib kepada orang Kristian. Salib sebenarnya adalah simbol kejahatan terbesar yang dilakukan di dunia ini, tetapi menjadi simbol pengorbanan terbesar yang pernah dilakukan untuk menghilangkan dunia dari kejahatan besar. Saya merasakan bahawa Satu Cincin adalah simbol Frodo yang rela berkorban hidupnya untuk menyingkirkan dunia dari kejahatan besar. Itu juga merupakan simbol ikatan yang terbentuk dalam perjalanan Fellowship dan perjuangan mereka untuk mengatasi kejahatan.

Tidakkah perjuangan mengatasi kejahatan menghasilkan yang terbaik dan terburuk dalam diri kita semua? Saya percaya bahawa sebagai objek utama siri The Lord of The Rings, The One Ring juga mewakili semua yang baik dan benar di Middle Earth. Bagi saya, ini menunjukkan cara dan tindakan Bilbo yang jelas, toleransi, kesabaran, dan keberanian Frodo, kebijaksanaan dan komitmen Gandalf, keindahan jiwa dan kebaikan hati Galadriel, kesabaran dan kekuatan Aragorn, ketekunan, kesetiaan, dan kerendahan hati Sam, dan kebaikan dalam banyak orang lain yang turut serta dalam usaha menyingkirkan kejahatan. Itu mewakili pengorbanan yang masing-masing sanggup lakukan untuk kebaikan, motivasi dan emosi manusia yang terbaik. Ini adalah moral dan etika jika bukan simbol yang hampir keagamaan. Ini mengingatkan kita bahawa hak akan selalu menang di mana orang baik menolak untuk bertoleransi dengan kejahatan, dan satu individu itu boleh melakukan perubahan. Ia adalah jimat harapan dan iman.

Perhiasan saya sangat mencerminkan siapa dan siapa saya. Tulisan Tolkien mempunyai pengaruh yang mendalam terhadap pemikiran saya, perasaan saya, suka, dan keinginan saya. Saya telah dibentuk oleh kehidupan untuk menjadi lelaki yang suatu hari akan mencipta The One Ring of Power.   

- Paul J. Badali